Anki for president!

Ett blogginlägg inspirerat av älskade Malin!

Om det här blir ett bra inlägg enligt mig själv så ska jag skriva sånna här några gånger i månaden.

Här kommer jag alltså at skriva vad jag skulle förbättra/försämra om jag var president i detta land (Sverige menar jag då). Nu är jag fullständigt medveten om att vi har en kung och en riksdag och ingen president men vi kan väl låtsas?
Ta även det jag skriver med en nypa salt då jag förmodligen kommer vara ironisk i framtida sådana här inlägg.

Det första ämnet blir Gymnasieutbildning!

Om jag var president så skulle jag bestämma att det skulle vara obilgatoriskt att gå i gymnasiet. Ett sabbatsår kan man få ta men sen ska man börja skolan igen!
Andledningen är att jag som inte har gått i gymnasiet ångrar mig grovt mycket och ser inte fram emot att plugga upp alla gymnasieämnen på komvux.

Jag tror även att majoriteten av "college drop outs" och känner såhär, för vad har vi gjort fram till nu? Haft några skitjobb som inte lett någonstans och nu har man insett att man idag behöver en utbildning för att kunna ta sig vidare i livet. Jag har ingen större lust att jobba på McDonalds och klättra uppåt för att sedan vara tillräckligt bra för att komma någon annanstans och börja klättra uppåt i karriärstegen på det nya företaget. Ska jag behöva vara 45 år gammal för att få ett välbetalt jobb när mina gamla klasskamrater är VD för Ericsson bara för att dom gick gymnasiet?

Nej obligatorisk gymnasieutbildning för alla!

/Presidenten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0