Tidig morgon med puppisarna

Var en ganska rough natt men det får man stå ut med ju :P

Gick upp och tog ut hundarna på baksidan en stund sen gick Kris upp, gjorde en kopp kaffe till honom och sen släppte jag av honom på jobbet och på vägen hem gick jag och hundarna ner på stranden. Det är ju hundförbud på stranden men om man går ner tidigt så är det inge folk där, och såklart har med sig bajspåsar och plockar upp efter sig så tycker jag att det är helt okej.
I alla fall, dom lilla puppisarna sprang vid vattnet och varje gång den kom en våg så välte dom (notera att det är bara det där lilla sista vattnet efter vågen som glider längs stranden). Men bebisarna är ju så små så dom kan knappt springa i gräs ordentligt, sååååå söta.

Efter det väckte jag Malin och vi drog och köpte hönsnät som vi satte längs staketet, båda jag och Malin fick nog solsting för vi hade jätte ont i huvudena efteråt. Det var trots allt +34c och strålande sol liksom. Bra blev det i alla fall, Malin och jag förtjänar lite cred, speciellt Malin som fick agera hönsnätsklippare för jag var för lat/dålig haha. Så gick vi även till den lokala mataffären med hundarna (dom håller på att lära sig att gå i koppel) och i början vägrade dom gå men sen gick det bra, var väldigt varmt ute så jag fick köpa en flaska vatten till dom när vi kom fram och ta en vilopaus med glass och coca cola för oss människor. Haha butiksägaren kom fram till mig med 2 pallar och sa att vi kunde sitta på dom och låna dom när vi ville. Grekerna/Cyprioterna kan vara så snälla ibland, dv 

Efter det vart det att åka och hämta Kris på jobbet sen städade vi lite när vi kom hem och runt 1800 vart det en tupplur på typ 4 timmar haha. Så nu är jag i stort sett nyvaken och käkade precis middag, det blev kokt korv och potatismos med rostad lök och ketchup yummie!! Nu måste jag åka iväg och köpa kattmat åt vår älskade Jigsaw.




Imorgon blir det Cape Greco, alla vi ska åka, Malin, Kris, jag och hundarna eftersom vi inte kan lämna dom ensamma och man vill ju liksom göra saker nu när Malin är och hälsar på så vi får sitta på någon sten i skuggan och ta med massvis med vatten till doggisarna så kommer det gå jättebra tror jag!







Vårt fina bygge haha


Kommentarer
Postat av: H

mongo vart gick du på intervjuuuuu

2009-10-17 @ 20:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0