nicosia, bergsklättring och promenad

Idag har det vart full rulle. Har hunnit vara till IKEA och inne i själva Nicosia och köpt hundmatskålar, underlägg och en stoooooooor hundsäng till Max. När jag och hundisarna kom hem så drog Kris, jag och Max ut och klättrade i berg, härifrån ser inte berget så brandt ut och när jag stood på botten så såg det heller inte så högt upp, när jag däremot var halvt uppe så insåg jag hur högt och brandt det var. Klarade mig i alla fall UTAN att ramla... förrän vi kom ner till den PLANA vägen, då snubblade jag på en sten o dratta på röva. Duktigt Anki duktigt!

Drog sen hem och hämtade valparna för att leta reda på den lokala djuraffären som jag spenderat några månader på att försöka lokalisera... Den fanns inte kvar. På vägen så blev valparna attackerade av en grå ful hund, Max i sin tur försvarade valparna och attackerade den stygga gråa hunden, vi vet inte vad för ras Max är men vi har gissat lite på ridgeback, grand danois och någon slags "kamphund" som dom så 'fint' kallas, pga hans temprament.

Har vart en lång dag och kolan är ändå bara halv 3 här, så kanske blir en sväng ner till stranden, vattnet är inte såååååååå kallt och när Max badar så ser det så skönt ut att man bara måste hoppa i själv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0