Kräjsy!!




Idag har varit en ganska fartfylld dag!
Har hunnit med hyffsat mycket. Jag har videosamtalat med Vicky på skype, sen la vårat internet av ett tag så då drog vi ner till stranden med hundarna och fan vilken lång promenad det blev! Vi klättrade lite på stenarna med hundarna, fast med tanke på att dom är så små så fick vi lyfta upp dom på dom lite högre/större stenarna. Cokie var duktig och simmade in till land, Pearly kan inte bada i saltvatten nu när hennes tarmar sticker halvt ut ur röven, men det börjar bli bättre så någon operation ska det nog inte behövas sa veterinären.

Tog sedan en sväng förbi trädgårds/hushållsaffären i Pyla. Där köpte vi en Y-'makapär' till vattenledningen som man kopplar in tvättmaskinen i. Vi brukade bara kunna använda antingen diskmaskinen eller tvättmaskinen eftersom det bara fanns ett "uttag" för vattnet, men vi köpte en liten grej som ser ut som ett Y så man kan koppla in båda samtidigt och shit vad skönt det är att slippa stänga av vattnet för att kunna koppla om slangarna under diskhon. Så nu har både tvättmaskinen och diskmaskinen vart igång sen klockan 3 typ.

Vi tog också en sväng förbi Oops i Oroklini för att köpa lite blommor till vår rabatt. Dom hade egentligen stängt idag men dom sa att om vi visste vad vi ville ha så kunde vi bara gå in och plocka det eftersom det skulle gå snabbt. Så vi plockade på oss lite rosor som jag idag har planterat ute på baksidan. Men fan vilket jobb det var, dom skulle ner 20 cm så jag fick gräva som en galning och sen skullee man tydligen fylla på med 20 cm jord för att sedan vattna blommorna och sen lägga på ytterligare 5 cm torr jord. Omständigt må jag säga. Hoppas verkligen att det blir fint!

Annars så har jag väl bara tagit det lugnt idag. Bakade en kladdkaka, gjorde 3dubbelt recept så dne vart stooooooor! Har även suittit lite mer framför datorn och kollat på både Family Guy och Desperate Housewives på tvn (ps3). Har vart förbi McDonalds och köpt middag då jag inte orkade laga något idag. Jag lagade faktiskt världens godaste köttfärssås igår, fast jag visste inte att cayennepeppar var så starkt så jag kryddade på som fasiken. Det fick jag bokstavligt talat äta upp sen, nästa gång ska jag ta det lite lugnt med cayennepepparn ttror jag, brann nästan i munnen på mig!! Kris tyckte i alla fall att det var gott och han är svår att imponera på ska jag säga er!

Snart är det time for bed. Men som alltid har jag massor med saker att göra, ska ut med hundarna, städa undan på vardagsrumsbordet och tömma diskmaskinen.


Hade tänkt ladda upp massor med bilder men det får bli imorrn, tror mitt bredband är lite överbelastat (trots att vi har snabbaste hastigheten som går att få, 4Mbit haha) med youtubeuppladdningen, torrentnedladdningen och bloggandet. En sak i taget helt enkelt.

Trevlig kväll alla ni där ute!

Kommentarer
Postat av: H

haha yees jag har dubbelt så snabbt internet :L haahahah lame.

2009-11-18 @ 13:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0