Cancer :(

Våran största hund Max har haft hosta och varit snorig i någon vecka och jag trodde det bara var en vanlig förkylning, men för någon dag sen så började hans snor att bli rödaktigt och idag upptäckte jag att han blödde näsblod och började direkt googla. Efter en timmes googlande bestämde jag mig för att åak till veterinären. Det visar sig att Max är mycket sjuk och kan behöva blodtransfusion imorgon, nu går han på antibiotika och imorgon ska vi tillbaka för ännu en undersökning samt se vad blodproverna visar. Är det cancer så har vi redan bestämt oss för att avliva honom för det enda man kan göra med en hund som har cancer är att förlänga levnadstiden och det käns lite onödigt med tanke på att han har ju då ont.

Hoppas verkligen inte att det är cancer eller något annat allvarligt så vi får behålla vår fina Max!

Kommentarer
Postat av: emelina

sv: Jasså kul :)

Ja har precis flyttat hem till Sverige från Cypern.

Bodde i Pyla, jätte nära Dekhelia (stavn) och vi har kvar huset för semester. Men ja och syskonen kände inte att vi trivdes att bo på cypern, ja fick hemlängtan och vill hellre ha cypern som semesterställe.



bor du där eller? :D

2009-12-03 @ 22:50:40
URL: http://emelinaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0