Onsdag 19/11-08 - Ska berätta om min Sundsvalltripp

Igår jobbade jag som vanligt 05-08:30 och Tessas far Tomas frågade om jag ville jobba över lite och jag sa direkt nej då jag trodde han menade att jag skulle jobba mer på lagret, men då sa han att jag skulle köra en Scaniasändning till Sundsvall, och så ändrade jag mitt svar till ja.


Jag kan ju erkänna att jag är inte speciellt duktig på geografi, jag trodde Sundsvall låg uppe vid Luleå typ hehe men icke sa nicke, ligger ju bara 40 mil härifrån.
I alla fall så började jag min resa pigg och glad klockan 09:00 igår morse, mellan Arlanda och Knivsta hade en Schenker lastbil kört av vägen och total förstörts, hela fronten var mosad, som om den hade blivit krossad. Blev lite smårädd för jag visste ju att det var halt men vad fan, om en lastbil som kör runt 90 km/h på en rak väg i bra skick kan åka av vägen så lätt så kan väl jag som körde en skåpbil i 140 km/h åka av så mycket lättare?! Även om det var nära på att hända X antal gånger så klarade jag mig helskinnad hem. Stannade i alla fall i Gävle och åt lunch på McDonalds, måste dela ut ett litet pris här i bloggen, till McDonalds Gävle. Världens långsammaste och drygaste restaurang, plus att dom var ju helt cp, största retardsen jag sett i hela mitt liv, när jag väntade på min mat så hade dom inget att göra, så börjar dom båda packa min mat, var för sig. Så får jag maten av den ena och ska precis gå därifrån, så säger den andre, vänta du har inte fått din mat än! Men jag har redan fått den säger jag, haha så börjar dom tjafsa med varann.

I alla fall, i Gävle var jag ju typ halvvägs men det kändes som en evighet att komma fram till Sundsvall. Väl där kämpade jag med att få ut paketet som vägde 60kg ut ur bilen... Så när jag väl har fått ut det, så ser jag att dom har en truck!! FAN! Klart jag kämpar och kämpar så fanns det en lösning... Va roligt då!

Hemvägen var skit jobbig, dom spelade Amy MacDonald heeeeeeeeela tiden! Fuck her säger jag bara, hatar hennes musik, sitter jag hellre utan musik alls. Eller sjunger min egen haha!
Halt som fan var det på E4an också, vänsterfilen var kaos, modd som fan så det gick knappt att köra om men det gick, men som sagt det var knappt.

Slutligen, vid Arlandastad så höll jag på och somna vid ratten men började dansa och skrika så jag höll mig vaken för det var ju inte långt kvar, klarade ju mig som sagt helskinnad så inga problem.

Nu har jag sökt chaufförstjänst här på TNT också, hoppas att jag får den för då har jag fast lön samt fasta arbetstider, desstuom NORMALA arbetstider 08:30-16:30, vilket är mycket bättre än 16:00-22:00, iofs får jag ju ingen ob men får mer pengar ändå!

Nu måste jag jobba tjofadderittan hej!


Kommentarer
Postat av: henke

haha jag säger ju att du kör som en tjuv ;)

2008-11-19 @ 21:13:28
Postat av: malin

haha vadå kände ni varann vid jul haha :P

vi träffades ju 1sept och den 9edec har vi vart tsm i ett år :P

2008-11-21 @ 13:10:10
URL: http://maalinens.blogg.se/
Postat av: Marie

Trevligt att du var förbi Sundsvall =)

Inte så tokig stad ändå hoppas jag du tyckte =)

ha en trevlig helg!

Kram!

2008-11-21 @ 13:18:56
URL: http://lakritstokiga3barnsmamman.blogg.se/
Postat av: mickis

Sundsvall är en sveriges finaste städer !! =D

2008-11-22 @ 20:40:02
URL: http://pinkpillow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0